Põltsamaa-Tartu lõigu esimene 2+1 möödasõiduala avatakse liiklusele

2017. aasta alguses alustatud Tallinn-Tartu-Võru-Luhamaa maantee km 131,0-135,1 asuva Annikvere-Neanurme lõigu 2+1 möödasõiduala on valmis ja osaliselt liiklejatele avatud. Suudari silla ehitustööd lõpetatakse novembrikuu jooksul.

 
Annikvere-Neanurme 4,1 km pikkusel lõigul ehitati vaheldumisi kaks möödasõidu lõiku pikkusega 1,5 km ja 1,3 km, selleks rajati kogu lõigu olemasoleva tee muldkehale lisaraja laiendused. Laupkokkupõrgete vältimiseks on 2+1 sõidurajad eraldatud metallist karptalast keskpiirdega.
 
Sõiduraja laius kaherealisel osal on 3,5+3,25 m ja üherealisel osal 3,75 m, eraldusriba laius 1,5 m ja sõiduraja servast kummalgi poole on 1,0 m laiune kindlustatud teepeenar.
 
Lõigul uuendati teekate ja liikluskorraldusvahendid, nihutati bussipeatuste asukohti ja ehitati bussipeatuste juurde jalgteed. Kohtades, kus müratase ületab lubatud piirmäära, paigaldati müratõkkeseinad või -vallid.
 
Ehitati uued juurdepääsuteed ning tagasipöördekohad kohaliku liikluse ühendamiseks olemasoleva teedevõrgustikuga ja juurdepääsuks teeäärsetele kinnistutele.
 
Tee ehitustööde käigus ehitati uus 3-rajaline Suudari sild üle Umbusi jõe.
 
Maanteeamet tänab liiklejaid mõistva suhtumise eest teetööde ajal ja juhib tähelepanu, et piirkiirus valminud Annikvere-Neanurme lõigul on talvel 90 km/h. Kevadel kui ilmad lubavad, tõstetakse piirkiirus 100 km/h.
 
Objekti projekteerijad olid Skepast&Puhkim OÜ ja Reaalprojekt OÜ . Ehitustööde teostaja on Grk Infra AS ja Verston Ehitus OÜ, omanikujärelvalvet objektil teostab Toomtsentrum OÜ. Tööde maksumus on 4,7 miljonit eurot.
 
 
 
2+1 möödasõidualad
 
Põltsamaa-Tartu teelõigule km 127-182 rajatavatest möödasõidualadest on km 131,0-135,1 asuv Annikvere-Neanurme 2+1 sõiduradadega teelõik esimene.
 
2017. aastal alustati ka km 160,8-168,1 asuva Valmaotsa-Kärevere 2+1 sõiduradadega teelõigu ehitusega, mis peab valmis saama 2018. aasta sügiseks.
 
Projekteerimisel on km 142,2-146,9 asuv Pikknurme-Puurmani ja km 170,0-174,1 asuv Kärevere-Kardla teelõik.