EST
ENG
RUS
FIN
ESP

Uudised

Algas "Hoovid korda" 2018.a. taotluste vastuvõtt

02.01.2018
2018. aastal on korteriühistutel taas võimalik taotleda linnalt toetust õuealade heakorrastamisek...

Põltsamaa-Tartu lõigu esimene 2+1 möödasõiduala avatakse liiklusele

10.11.2017
2017. aasta alguses alustatud Tallinn-Tartu-Võru-Luhamaa maantee km 131,0-135,1 asuva Annikvere-Nea...
Print Sitemap

Maanteede kuumtaastamise hooaeg on alanud

Möödunud nädalal algas Tartu-Võru maanteel 9,6-kilomeetrise lõigu remondiga kuumtaastamise hooaeg Eesti maanteedel. Sel nädalal võetakse ette 6,3-kilomeetrine maanteelõik Otepää juures ning kokku remonditakse selle efektiivse tehnoloogia abil Eestis üle 100 km maanteid.

Maanteeameti projektijuht Gert Jürgensoni sõnul on kuumtaastamismeetod traditsioonilise teekatteremondiga võrreldes tunduvalt tõhusam ja tasuvam. „Kuumtaastamismeetodil remonditud teekate on vastupidavam, senikasutatud teekatteremondist oluliselt odavam ning selle tegemine häirib tunduvalt vähem liiklejaid,“ rääkis Jürgenson, selgitades, et tavapärase teekatteremondi puhul tuleb remondi piirkonnas liiklust oluliselt piirata kogu remonditaval lõigul, kuid kuumtaastamise puhul piisab vaid kiiruse piiramisest ja möödasõidu korraldamisest tööde teostamise vahetus läheduses. Mitmest sõidukist koosnev kuumtaastamise masinate kolonn liigub kiirusega üle 5m/min ehk 2 kuni 3 km päevas.

Kuigi kuumtaastamismeetod pole põhimõtteliselt mingi uus tehnoloogia ja seda on kasutatud laias maailmas aastakümneid, muudab moodne tehnika selle tehnoloogia kasutamise tasuvaks. Eestis tõusis selle tehnoloogia taaskasutuselevõtt päevakorda seoses majanduslangusega eelmise kümnendi lõpul, kui seni teekatteremondiks kasutatud tehnoloogia hakkas n.ö rahakoti peale. Mullu remonditi selle tehnoloogia abil üle Eesti 40 km riigimaanteid.
 
Kuumtaastustehnoloogia näeb ette olemasoleva asfaltkatte ettevalmistamist, kuumutamist ja freesimist, olemasoleva freesitud katte kohest laotamist ja seejärel uue asfaltkattekihi ehitust. Tehnoloogia peamisteks plussideks on ehituse kiirus, ressursside säästlikkus ning parem nake vana katendi ja uue kattekihi vahel.
Veebitehas